پس از تولد بچه به دلیل ناتوانی در شیر خوردن با سرُم تغذیه شد و فردای آن روز هر 2 مرخص شدیم و قرار شد 3 روز دیگر مراجعه کنیم. 3 روز بعد که مجدداً به بچه سرم زدند و با توجه به اینکه حال مساعدی نداشت، گفتند او را پیش متخصص مغز و اعصاب کودکان ببریم. وی، پس از معاینه احتمال آسیب مغزی را مطرح کردند. همان روز بچه به کما رفت و تا 3 هفته در حالت کما بود و هزینه‌ای حدود 60 میلیون تومان روی دست ما گذاشت.
در این مدت خانم دکتر ... که پزشک بیمارستان آیت‌ا... بهاری در شب تولد غزل بود با من حرف زد و گفت: دلیل این مشکل سهل‌انگاری از طرف من بوده است و در صورتی که شکایت نکنید هزینه‌های بستری را پرداخت می‌کنم.
در دوران بستری "غزل" در بیمارستان، پزشکان معالج دلیل مشکل وی را نرسیدن اکسیژن در زمان تولد تشخیص دادند. با شکایتی که به دادگستری و سازمان نظام پزشکی ارائه دادیم و با دریافت نامه از نظام پزشکی غزل را به مطب دکتر فیاضی بردیم که این متخصص مغز و اعصاب کودکان نیز پس از معاینه کمبود اکسیژن در زمان تولد را دلیل بروز فلج مغزی وی دانست، اما پس از آن بدون حضور و شنیدن توضیحات ما شکایت ما را رد کرده‌اند. حتی نماینده بهار در مجلس هم قول پیگیری داد که تاکنون نتیجه‌ای حاصل نشده است.
خانواده این دختربچه که وضعیت مالی مناسبی هم ندارند با اشاره به هزینه‌های سرسام‌آور دارو و خدمات پزشکی وی که واقعاً خارج از توان آن است، می‌گویند: «ما با فروختن خانه و خودروی وانتی که معاش خانواده را تأمین می‌کرد تاکنون از غزل مراقبت کرده‌ایم، ولی از این به بعد نمی‌دانیم با هزینه‌های میلیونی مداوا و مراقبت از او چکار کنیم.»
ناصر جهانگیری می‌افزاید: اسناد پزشکی و معاینات بالینی قبل از تولد فرزند من نشان‌دهنده سلامت کامل وی بوده و این مشکل در زمان تولد وی ایجاد شده است. از این رو ما از مسئولان می‌خواهیم با بررسی دقیق این مشکل و برخورد با عوامل آن، از تکرار دوباره‌اش درباره دیگر کودکان معصوم جلوگیری شود.
 سازمان نظام پزشکی: قصور پزشک اثبات نشد
رئیس سازمان نظام پزشکی استان که مرجع اصلی رسیدگی به تخلفات پزشکی است در این‌باره می‌گوید: این مشکل 2 بار در سازمان نظام پزشکی مورد رسیدگی قرار گرفته و هر 2 بار هم رأی بر عدم قصور پزشک داده شده است.
دکتر ابوالفضل عظیم در گفت‌وگو با همدان‌پیام می‌افزاید: روال قانونی رسیدگی به شکایت‌های پزشکی اینگونه است که پس از ثبت شکایت نوبت رسیدگی برای آن در نظر گرفته می‌شود و در موعد مقرر 12 تا 17 نفر پزشک با تخصص‌های مختلف در حضور نماینده دادستان مشکل را بررسی می‌کنند و رأی اکثریت به عنوان رأی نهایی اعلام می‌شود. در صورتی که شاکی به نتیجه حکم اعتراض داشته باشد در نوبتی دیگر با حضور تعداد دیگری از پزشکان متخصص و فوق تخصص به پرونده رسیدگی می‌شود و اگر باز هم نتیجه حکم مورد قبول شاکی نبود می‌تواند اعتراض کند که در این صورت اگر هزینه رسیدگی را پرداخت کند پرونده جهت رسیدگی به هیأت عالی نظام پزشکی کشور ارسال می‌شود.
وی درباره پرونده غزل جهانگیری می‌گوید: با دریافت شکایت ناصر جهانگیری هیأت بدوی رسیدگی در شعبه 2 سازمان نظام پزشکی با حضور چند کارشناس با تخصص‌های زنان و زایمان، فوق‌تخصص کودکان، فوق‌تخصص عفونی کودکان و متخصص نورولوژی کودکان تشکیل شد و رأی بر عدم قصور پزشک صادر شد.
در ادامه با اعتراض خانواده دختربچه پرونده به هیأت تجدیدنظر ارجاع شد که این هیأت در تاریخ 31 خردادماه با حضور تعدادی از پزشکان متخصص و فوق‌تخصص موضوع را بررسی کردند و باز هم رأی بر عدم قصور پزشک داده شد.
رئیس سازمان نظام پزشکی همدان می‌گوید: پس از رأی هیأت تجدیدنظر، خانواده شاکی 20 روز فرصت داشتند که به رأی صادره اعتراض و با پرداخت هزینه‌های لازم درخواست کنند که پرونده آنها به هیأت عالی نظام پزشکی کشور ارسال شود.
ابوالفضل عظیم می‌افزاید: چون در مهلت مقرر به حکم اعتراض نکرده است؛ بنابراین هیچ حق قانونی دیگری برای خانواده دختربچه فلج مغزی شده وجود ندارد. اگرچه گفته‌های خانواده غزل جهانگیری اسناد و مدارک پزشکی (که در دفتر روزنامه موجود است) و گفته‌های رئیس سازمان نظام پزشکی ابهامات و حتی تناقض‌هایی وجود دارد، اما در این میان آنچه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است وضعیت کودک معصومی است که می‌توانست مثل تمام هم سن‌وسالان خود در کمال صحت و سلامت باشد و اکنون نیست.



/ 1 نظر / 12 بازدید
الیاس

برای برنده شدن شارژ ایرانسل کافیه به 3 نفر از دوستات بگی عبارت 130 311 7177 رو به ۷۳۷۱۱۱۶۷ پیامک کنن *** واقعیه بچها امتحان کنید