همدان رکورد‌ دارفوت های تصادفی

  رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: در مقایسه با شهرهای دیگر بیشترین آمار فوتی بر اثر تصادفات در همدان اتفاق می‌افتد.
حبیب معصومی با اشاره به افزایش سالیانه تعداد خودروها گفت: در سال 86 تعداد خودروها یک میلیون و 86 هزار بود که در سال 87 این تعداد به یک میلیون و 234 هزار خودرو افزایش یافت.
به گزارش ایسنا، وی اظهار کرد: براساس مصوبات، تعداد فوتی‌ها براساس پنج کد در "صحنه، حین انتقال به بیمارستان، در بیمارستان، منزل و نامعلوم" تعریف شده که در سال گذشته تعداد افراد فوت شده در صحنه تصادف در دنیا 51 درصد و در همدان 46 درصد به ثبت رسیده است.
وی با اشاره به اینکه دلیل عمده بالا بودن مرگ‌ومیر تصادفات در همدان موقعیت جغرافیایی این شهر است، ادامه داد: تعداد افراد فوت شده در بیمارستان در دنیا 39 درصد و در همدان 5/42 درصد ثبت شده است.
 پراید، مرگبارترین خودروی ایرانی
سال گذشته دو هزار و 454 نفر به دلیل استفاده از خودروی پراید جان خود را از دست دادند.
تصادف رانندگی و به زبان فارسی دری «حادثه ترافیکی»، به حادثه ترافیک خیابانی یا جاده‌ای می‌گویند که در آن حداقل یک وسیله نقلیه خیابانی با یک وسیله نقلیه دیگر، یا با یک کاربر (استفاده‌کننده) راه دیگر، یا یک جسم ثابت در کنار جاده و یا با خودروی دیگر که معمولاً آسیب مالی یا جانی در پی دارد، برخورد کرده باشد.
 عوامل مؤثر در تصادفات
عواملی چون نوشیدنی‌های الکلی، مصرف داروهای خواب‌آور، دخانیات و خواب‌آلود بودن، خوردن و آشامیدن حین رانندگی و همین طور دید چشم می‌توانند همیشه مشکل‌ساز باشند. تصادف‌های رانندگی همواره می‌تواند دلایل گوناگون دیگری چون خرابی سیستم ترمز، فرسوده بودن ماشین، کم نور بودن چراغ‌ها و... داشته باشند. گاهی هم عوامل محیطی مثل آب‌و‌هوا یا خرابی جاده زمینه‌ساز حادثه می‌شود. ولی در بسیاری از زمینه‌ها همواره اشتباه‌های انسانی از نخستین علل تصادفات به شمار می‌آیند. از دیگر عواملی که موجب تصادف می‌شود، جاده است. چنانچه جاده‌ها با اصول مهندسی ساخته نشوند تصادف در جاده بیشتر می‌شود. در طراحی جاده مهندسان به شیب جاده و پیچ‌های جاده‌ها توجه زیادی دارند.
 طراحی خودرو
طراحی روشی قانونمند برای رفع نیاز جامعه است. رؤیای طراح نظم بخشیدن به یک حرکت نتیجه‌بخش است. در طراحی خودرو طراح سعی دارد با توجه به نیاز جامعه با بررسی تمام امکانات موجود طرح خود را به نتیجه برساند. در بخش طراحی خودرو، طراح باید وضعیت فرهنگی، اقتصادی جامعه خود را در نظر داشته باشد. وضعیت راه‌ها و جاده‌ها و بزرگراه‌های هر کشوری متفاوت است و با توجه به این شرایط طرح خود را پیاده می‌کند. چنانچه این مسأله رعایت نشود، موجب حوادث ناگواری خواهد شد.
این در حالی است که رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان اعتقاد دارد حوادث ترافیکی، دومین عامل مرگبار در کشور است و در ایران 60 درصد علت حوادث، به دلیل ترافیک است.
معصومی، پراید را پرحادثه‌ترین خودرو دانست و گفت: سالیانه 50 میلیون نفر در دنیا و 50 هزار نفر در ایران بر اثر این حوادث مصدوم می‌شوند.
این مقام مسئول با اشاره به آمار مصدومان و فوتی در ایران در سال‌های گذشته افزود: در سال (85)، 27 هزار و 746 نفر بر اثر تصادفات مصدوم شدند و 869 نفر فوت کردند که در سال 86 آمار مصدومان به 17 هزار و 944 نفر رسید.



تاريخ : ۱۳٩۳/٦/٦ | ۱:٠٥ ‎ق.ظ | نویسنده : ا.عقیلی ا | نظرات ()
------------------------------------------------------------------------------------------
  • پاپو مارکت | بک لینک
  • کد اخبار



    استخدام